Thursday 28 May 2009

back to work...

saye dah cuti. cuti sem.
biase aa kan. cuti mesti boring.:bofu_26:
sabtu lpas (23.5.09) baru abis exam.
alamak pulak. duet takde nak balik.
sgere membuat loan dengan kakak saye yang berdekatan.
mase pegi jumpe die tu, saye tunggu tempat biase.
pastu die kate pegi kat bangunan haritu. kat surau.
lantas pegi.
dah duk depan pintu surau, gua pun sound ah. sms je.
skali die sruh masuk. alamak la nampaknye lagi.
dengan baju yang kolernye dah lohee.
rambut yang tidak kemas. skarang kan orang suke buat pesen bangun tido.
tapi saye tak suke. tak kemas sebab pakai helmet.
rambut dah panjang. bile kering mengerbang la kan.
saye ni kalo tak ke kelas, memang maleh aa nak gune perapi.
takdak orang nak saman. tetibe muncul sorang polis gile.:bofu_09:
"hoo, tak gune perapi rambut yee. aku ni takdak laen nak menyaman la ni. moh sini ic".
naseb baek takde polis gile. jadi takde la adegan tersebut.
"halamak. mane buley masuk macam ni" kate gua kpade kakak.
sambungku, "kang aweks kat dalam tu sume kejar plak kang. awek skang kan suke pakwe yang pesen rambut tak sikat."
naseb baek saye tak tak cakap ayat sambungan tu. kompom kena glak beb.
muke gua gini hensem awek nak kejar? tengok muke je tau aku ni suke awek sopan santun.
so otometik dorang akan wat barisan. mesti la nak interview kan.
dengan gaye yang menyerlahkan keanggunan, aweks tu datang kat aku.
ramai ramai jerit, "april fuuullll!!"
eh, ni bulan mei lah. patunye mei ful. bulan pun tak tau. rijek aa gini. takde pngecualian.
skali lagi kemujuran berpihak pade saye, saye tak masuk pun.:mKening:....
akak gua pun klua. "laa, pasal tak masuk?"
"sogan la den" jawapku.
"lagipun membe dah tertunggu tunggu tu. kang ditinggalnye ambe ni. saje je kan."
pastu akak saye bagi duet. saye pun balik.
sekian...

1hrbln6.09 ni, start la keje saye. tampat biase laa. ulfah.
situ la tempat saye cari makan. cari duet nak tanggung anak anak..
tapi sorang pun tak hargai... biar aa gua lari mrajuk:bofu_39:.
namun ku tidak punya anak. unmarried maa. lega la sket.
duet tu nanti buleh wat beli buku. takpun baya utang nasik bujang membe gua.
benda mekanikel yang ditunggang kale merah kepunyaan saye tu pun tak abis baya.
kene la baya kan. ade plak short sem. lpaih tu naik sem5.
yuran pendaftaran saje dah rm700+.
"wow. kaye lah akuu." bukan saye kate. pihak kolej yang kate.
saye kate, "lahanat, aku mati kbuloq kang takdak sapa nak tanam."
nasib aa kan. "mase spm dulu umi suruh blaja. ngko maleh noo. padan le masuk kolej gitu"
tu pun saye yang kate. mak saye tak kate ape pun.
yelah, pinjaman sendiri, baya sendiri. kan senang.
"baguss. tak mnyusah kan aku." walaupun umi tak kate cenggini, tapi saye rase umi rase lega sebab dah kurang tanggungan. "duet mngaji ni nanti dah banyak buleh wat gi mlancong dengan suami tersayang. kan bang?" saye agak umi berkate begini dengan buya.
tapi mmg tak mungkin. pasal rumah kami sedang dalam proses rejuvnation.
tengok la nanti. orang kampung akan sound, "eh pah, dah mude dah rumah ko."
hapa lagi la makcik makcik ni. dimanekah wujudnye rumah yang mude itu?
haa. kan takde. rumah gua dah lawa laa makcik. bukan mude.
"kan ko yang tulih rijuvnasi tu. mokcik ikot skrip jang oii"
kan saye dah suruh makcik gi skolah. degil lagi. kan dah tak pandai.
makcik tu pun kluakan snjate:mGergaji:.
adoi, kalau kene ni. putuih tak hengat jumlahnye nyah oi. 9 ke doblas. gitu la agak agak.

saye kini sibuk bermalas malasan sebab isnin depan dah start keje.
dah kene bangun awal. then, my ........ life will start all over again.
aiii.:puteh_5:


slamat bercuti!

0 komen: